پشتیبانی از 8 تا 20 : 09177876717

پشتیبانی از 8 تا 20 : 09177876717

امروزه ریزش مو دغدغه خیلی از افراد شده است و برای جلوگیری از ریزش مو راه های بسیار زیادی وجود دارد

11 راهکار برای جلوگیری از ریزش مو و راه های درمان آن

امروزه ریزش مو دغدغه خیلی از افراد شده است و برای جلوگیری از ریزش مو راه های بسیار زیادی وجود دارد و انتخاب روش مناسب برای جلوگیری از آن نیازمند دانستن دلیل ایجاد این مشکل است. حتما به این موضوع دقت کنید که موهای هر فردی در روز مقداری ریزش خواهد داشت و کاملا طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد ، اما اگر به میزان غیر طبیعی ریزش مو دارید به شما پیشنهاد میکنم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر ریزش موی شما به صورت مدام و همیشگی باشد باید به پزشک مراجعه کنید، اگر ریزش موی شما در اثر مشکلات ناشی از تیروئیدی، استرس، عفونت‌های پوست سر و آلوپسی آندروژنیک و حتی افزایش سن باشد فقط و فقط پزشک متخصص می تواند تشخیص دهد و مجوز درمان را صادر کند.

در ادامه این مطلب 11 روشی را به شما آموزش خواهیم داد اگرچه بعضی از این روش ها ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسد ولی تاثیرات خیلی زیادی در مراقبت و جلوگیری از ریزش مو دارد. پس با ما همراه باشید تا از این روش ها مطلع شوید.

روش های جلوگیری از ریزش مو

روش های جلوگیری از ریزش مو

1-شستشوی روزانه

یکی از دلایل ریزش موها تضعیف شدن ساقه مو است و برای همین پزشکان متخصص همیشه تاکید دارند که شستشوی روزانه موها فراموش نشود چراکه تمیز نگه داشتن مو ها و پوست سر می تواند از ریزش مو جلوگیری کند توجه داشته باشید برای شستشوی روزانه، از بهترین شامپو های ضد ریزش مو استفاده کنید. در فروشگاه اینترنتی سام سیوان شما می توانید بهترین شامپو های ضد ریزش را تهیه کنید.

2-موهایتان را بیش از حد نکشید!

اینکه موی سر انعطاف پذیر است کاملا ثابت شده ولی باید تا به اندازه ای کشیده شود که به بافت مو اسیبی وارد نکند. مثلا بافت های ریز و یا خیلی محکم و حتی دم اسبی سبب کشیده شدن موهای شما از ریشه میشود و به مرور زمان باعث شل شدن پیوند بین مو و پوست سر می شود

از اتو مو و سشوار کم استفاده کنید

3-از اتو مو و سشوار کم استفاده کنید

برای کسانی که هر روز سشوار میکشن و یا با وسایل حرارتی مثل اتو مو برای صاف کردن موی خود استفاده میکنند باید هشدار دهیم که فولیکول‌های مو دهیدراته شده و موی شما بسیار آسیب پذیر میشود و استفاده مدام از اتو مو و فر کننده مو به مرور زمان آسیب های جدی به مو وارد میکند.

4- تا حد امکان از رنگ مو ها و مواد شیمیایی استفاده نکنید

 برای رنگ کردن و حتی حالت دادن به مو از مواد شیمیایی و رنگ مو ها استفاده نکنید چون سبب آسیب های ناگهانی و غیر قابل جبران به فولیکول‌های مو می شود. اگر شما نیز نگرانی برای ریزش موهای خود دارید توصیه میکنم از صاف کردن و فر کردن دائمی مو، استفاده از رنگ مو، هایلایت و محصولات پراکسید اجتناب کنید.

5-استفاده از ماسک مو و بهترین شامپو برای ریزش مو

هدف از مصرف بهترین ماسک مو و شامپو، تمیز کردن موها از آلودگی و چربی اضافی است. اما بسیاری از مواد سازنده شامپو و ماسک موها بسیار قوی هستند. بنابراین پس از تنها یک بار استفاده، می‌توانند چربی طبیعی و اسیدهای چرب که باعث تقویت و نرمی موها می‌شوند را از بین ببرند.

هنگام خرید محصولات به مواد تشکیل دهنده‌ی آن دقت کرده و سعی کنید  تهیه کنید که از مواد طبیعی ساخته شده باشد. در صورتی که با مصرف یک نوع شامپو ریزش موهایتان بیشتر شد، سریعاً آن را عوض کنید.

استفاده از برس‌های نرم با الیاف طبیعی

6-استفاده از برس‌های نرم با الیاف طبیعی

استفاده از برس نرم با الیاف طبیعی باعث افزایش میزان مناسبی از سبوم (چربی) روی موهایتان می‌شود. پروتئین‌های کراتین روی مو انباشته می‌شوند؛ بنابراین برس کشیدن به صورت آرام در یک جهت و از بالا به پایین، به صاف شدن و نرم شدن کوتیکول مو در سطح مولکولی کمک می‌کند. همچنین برس کشیدن مو به صورت مرتب باعث می‌شود هنگام حمام رفتن با حجم بالایی از ریزش مو مواجه نشوید.

7-روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که به پروتئین های موجود در مو متصل شده و از شکنندگی مو جلوگیری می کند، محققان بر این باورند که ماساژ پوست سر با روغن نارگیل باعث می شود که موی شما از آسیب دیده گی های ناشی از حالت دادن به مو و تابش اشعه ماورائ بنفش جلوگیری کند.

8-روغن زیتون

از بهترین ویژگی های مهم روغن زیتون می توان به محافظت از موی شما در برابر خشکی و شکنندگی و همچنین کاهش ریزش ژنتیکی مو کمک کند. روغن زیتون یکی از ماده های اصلی رژیم مدیترانه ای است، کافیه روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون به موهایتان بزنید و پس از 30 دقیقه آن را بشویید. این روغن برای نرم کردن عمیق مو استفاده می شود.

پروتئین

9-پروتئین

فولیکول‌های مو از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده‌اند. فقر برخی از مواد مغذی همانند آمینواسیدها که ساختار پروتئین را تشکیل می‌دهند، می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو باشد. بنابراین داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو کمک خواهد کرد. مواد غذایی مانند تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب، مرغ و بوقلمون حاوی پروتئین هستند.

10-ویتامین A

ویتامین A از رتینوئیدها است و می‌تواند میزان رشد مو را افزایش دهد. این ویتامین، همچنین، با تولید سبوم، پوست سر را سالم‌تر نگه داشته و به محافظت از موها کمک می‌کند. بنابراین بشقابتان را با مواد سرشار از ویتامین A مانند سیب زمینی، فلفل شیرین و اسفناج پر کنید؛ هر چند این مواد تنها تعداد کمی از مواد غذایی حاوی ویتامین A هستند.

11-ویتامین D

میزان ویتامین D در بدن با آلوپسی بدون اسکار (جای زخم) در ارتباط است. رفع کمبود این ویتامین می‌تواند به رشد مجدد مو کمک کند. به همین دلیل مصرف 800 تا 1000 واحد ویتامین D در طول روز تحت نظر پزشک توصیه می‌شود.

سخن آخر

شما برای جلوگیری از ریزش موی خود چه کارهایی انجام می‌دهید؟

 آیا تا به حال دچار ریزش غیر طبیعی موهایتان شده‌اید؟

کدام یک از راه‌کارهای پیشنهادی این مطلب را پیش از این امتحان کرده‌اید؟

آیا انجام این راه‌کارها برایتان موثر بوده است؟

چه روش‌های دیگری برای پیشگیری از ریزش مو می‌شناسید؟

ممنون میشم در بخش نظرات تجربه‌هایتان را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.